
Du vil gerne have, at dit indhold til sociale medier bliver delt, liket og kommenteret. På dette kursus lærer du at skabe kreativt og visuelt content, der er populært på sociale medier.
Derfor skal du tage kurset
Der er hård konkurrence om brugernes opmærksomhed på sociale medier. Men benytter du overbevisende visuelle elementer og grafik i din SoMe-kommunikation, viser undersøgelser, at dit indhold genererer op til 94 procent flere visninger.
Hvis du vil forrest i feltet om brugernes opmærksomhed, er det afgørende, at du giver dem noget visuelt – og ikke bare tekst.
På kurset lærer du at
- Lave billeder med tekst til Facebook og Instagram
- Håndplukke det gode foto til dine opslag
- Skabe korte animerede explainer-videoer
- Lave grundlæggende grafisk design og bruge visuel historiefortælling
- Udvikle kreative idéer til dit visuelle indhold
- Beskære dine opslag, så de passer til Facebook og Instagram
Du får hands-on erfaring med en række tilgængelige og ofte gratis redskaber, som gør det nemt og hurtigt at producere visuelt indhold til dine SoMe-platforme.
Kurset er for dig
Du har ansvaret for at skabe populære SoMe-opslag til din arbejdsplads. Dette kursus henvender sig især til dig, der ikke har grafisk erfaring i forvejen.
Sådan foregår undervisningen
Kurset er praktisk orienteret, så du selv lærer at håndtere processen fra start til slut. Undervisningen skifter mellem case-baserede oplæg og introduktioner til relevante redskaber og øvelser.
I løbet af kurset vil der være flere træningsøvelser, der har som udgangspunkt, at du skal producere visuelt indhold til din egen organisation eller arbejdsplads.
Kurset forgår her
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 København NV
Prisen inkluderer
Der er frokost inkluderet i prisen. Du får kaffe, kage og frugt i pauserne hele dagen.
Hvis du ikke er berettiget til støtte fra Mediernes Efteruddannelse, finder du kurset på DMJX’s hjemmeside her
https://www.dmjx.dk/kurser-og-videreuddannelse/lav-visuelt-indhold-til-sociale-medier