Lav visuelt indhold til sociale medier – online

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
2 dage
Pris:
7.400 kr. + moms | PU-støtte: 1.800 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 523 evalueringer)
Forår 2020

Du vil gerne have, at dit indhold til sociale medier bliver delt, liket og kommenteret. På dette kursus lærer du at skabe kreativt og visuelt content, der er populært på sociale medier.

Derfor skal du tage kurset
Der er hård konkurrence om brugernes opmærksomhed på sociale medier. Men benytter du overbevisende visuelle elementer og grafik i din SoMe-kommunikation, viser undersøgelser, at dit indhold genererer op til 94 procent flere visninger.

Hvis du vil forrest i feltet om brugernes opmærksomhed, er det afgørende, at du giver dem noget visuelt – og ikke bare tekst.

På kurset lærer du at

  • Lave billeder med tekst til Facebook og Instagram 
  • Håndplukke det gode foto til dine opslag 
  • Skabe korte animerede explainer-videoer
  • Lave grundlæggende grafisk design og bruge visuel historiefortælling
  • Udvikle kreative idéer til dit visuelle indhold
  • Beskære dine opslag, så de passer til Facebook og Instagram

Du får hands-on erfaring med en række tilgængelige og ofte gratis redskaber, som gør det nemt og hurtigt at producere visuelt indhold til dine SoMe-platforme.

Kurset er for dig

Du har ansvaret for at skabe populære SoMe-opslag til din arbejdsplads. Dette kursus henvender sig især til dig, der ikke har grafisk erfaring i forvejen.

Sådan foregår undervisningen

Kurset er praktisk orienteret, så du selv lærer at håndtere processen fra start til slut. Undervisningen skifter mellem case-baserede oplæg og introduktioner til relevante redskaber og øvelser. 

I løbet af kurset vil der være flere træningsøvelser, der har som udgangspunkt, at du skal producere visuelt indhold til din egen organisation eller arbejdsplads.

Kurset forgår her

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole 
Emdrupvej 72
2400 København NV 

Prisen inkluderer

Der er frokost inkluderet i prisen. Du får kaffe, kage og frugt i pauserne hele dagen.
 

Hvis du ikke er berettiget til støtte fra Mediernes Efteruddannelse, finder du kurset på DMJX’s hjemmeside her

https://www.dmjx.dk/kurser-og-videreuddannelse/lav-visuelt-indhold-til-sociale-medier

Undervisere

Tine Pia Jensen

Tilrettelægger og selvstændig videoproducent med fokus på film- og videoproduktion, branding og design. Hun har bl.a. fungeret som TV-tilrettelægger hos DR samt leveret film til Undervisningsministeriet, og en lang række mindre virksomheder og organisationer i både ind- og udland.

Emma Milner

Emma Milner kombinerer den nyeste viden indenfor digital markedsføring og sociale medier, med en forståelse for visuel identitet og branding. Gennem en årrække hos førende kreative bureauer i New York har hun skabt reklamekampagner og marketingsstrategier for brands såsom Pepsi, Nestlé og Universal Music. Nu står hun i spidsen for sit eget bureau, Poncho, som hjælper iværksættere med at udnytte deres digitale potentiale.