Lav visuelt indhold til sociale medier

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
2 dage
Pris:
6.100 kr. + moms | PU-støtte: 1.800 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 498 evalueringer)
Efterår 2019

Visuelt indhold virker på sociale medier
Konkurrencen om brugernes opmærksomhed er hård på sociale medier.

Men tilføjer du overbevisende visuelle elementer og grafik til dit indhold, viser undersøgelser at dit indhold kan generere op til 94% flere visninger.

Hvis du vil være med i konkurrencen om brugernes opmærksomhed, er det afgørende, at du giver dem noget at se på – og ikke bare at læse.

Lær at producere billeder, grafik og video
På dette kursus i visuel formidling lærer du hvordan du nemt og hurtigt selv producerer visuelt indhold til sociale medier – fx foto, grafik og video.

På kurset lærer du at bruge en række lettilgængelige og ofte gratis redskaber, som gør det nemt for selv ikke-trænede til nemt og hurtigt at producere visuelt social media content

Enkle redskaber, som du kan bruge selvom du ikke arbejder med grafisk produktion i forvejen.

På dette kursus lærer du, at:

  • producere fotos med tekst til Facebook og Instagram
  • udvælge det gode billede til dine opslag
  • producere visuelle explainer videoer
  • producere basic grafisk design og bruge visuel historiefortælling
  • generere gode, kreative idéer til dit visuelle indhold
  • dimensionere dine opslag, så de passer til Facebook og Instagram

Kurset er for dig
Kurset er  til dig, der har ansvaret for at skabe engagerende og populære opslag på sociale medier.

Kurset er især rettet mod dig, der ikke i forvejen er trænet i digital grafisk produktion.

Sådan foregår undervisningen
Kurset er meget praktisk orienteret. Undervisningen veksler mellem case-baserede oplæg og introduktioner til diverse redskaber samt øvelser.

Der vil være mange træningsøvelser, hvor du selv skal anvende de udvalgte redskaber til at producere visuelt indhold.

Sted
Kurset afholdes her i Århus:

Olof Palmes Allé 11
8200 Aarhus N

Kurset afholdes her i København:

Emdrupvej 72
2400 KBH NV

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Emma Milner

Emma Milner kombinerer den nyeste viden indenfor digital markedsføring og sociale medier, med en forståelse for visuel identitet og branding.
Gennem en årrække hos førende kreative bureauer i New York har hun skabt reklamekampagner og marketingsstrategier for brands såsom Pepsi, Nestlé og Universal Music. Nu står hun i spidsen for sit eget bureau, Poncho, som hjælper iværksættere med at udnytte deres digitale potentiale.

Tine Pia Jensen

Tilrettelægger og selvstændig videoproducent med fokus på film- og videoproduktion, branding og design. Hun har bl.a. fungeret som TV-tilrettelægger hos DR samt leveret film til Undervisningsministeriet, og en lang række mindre virksomheder og organisationer i både ind- og udland.