Lav en effektiv kommunikationsplan

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
2 dage
Pris:
7.400 kr. + moms | PU-støtte: 2.700 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 603 evalueringer)
Forår 2022

Du får konkrete redskaber til at lave og implementere en kommunikationsplan, der vil løfte og målrette kommunikationsindsatsen i din organisation.

 

Derfor skal du tage kurset

En effektiv kommunikationsplan skal være konkret og knivskarp. Er den det, er planen et uundværligt værktøj til at sikre retning og sammenhæng i din kommunikationsindsats – uanset om det gælder din daglige kommunikationsindsats eller en afgrænset kampagne.

På dette kursus lærer du at lave en effektiv kommunikationsplan – og at synliggøre værdien af din indsats over for resten af din organisation.

Men …

… alt for ofte dør gode kommunikationsplaner en stille død i skrivebordsskuffen. Måske husker du at bruge enkelte elementer fra planen hist og her, men hvis den for alvor skal fungere som et aktivt instrument og gøre en konkret forskel, skal du have centrale aktører i din organisation med.

Det lærer du også på dette kursus – at få støtte fra ledelsen og opbakning fra kollegaer.

Du lærer at

  • knytte kommunikationen op på forretningsstrategien og få bedre gennemslagskraft hos topledelsen
  • få forventningsafstemt med de kolleger – fageksperter, ledere og andre – som skal bidrage til kommunikationen
  • få skabt en realistisk og ambitiøs grundfortælling
  • inddrage alle relevante kommunikationskanaler
  • bruge metoder til at afdække målgrupper og interessenter for jeres kommunikation
  • prioritere indsatser og kommunikationskanaler
  • evaluere din indsats – både kvalitativt og med KPI’er
  • planlægge kampagnekommunikationen og bruge årshjul i dit daglige arbejde.

Kurset er for dig

Du har ansvar eller medansvar for at planlægge og varetage kommunikationen i din organisation. Du kan både være chef eller medarbejder, og dit kommunikationsarbejde kan både være drifts- og projektorienteret.

For at få mest ud af kurset skal du have en grundviden om kommunikation og være interesseret i at arbejde på tværs af platforme og kanaler.

Sådan foregår undervisningen

Vi tager udgangspunkt i de kommunikationsopgaver, du selv og dine medkursister sidder med i det daglige. Med dem som cases arbejder vi os igennem kursets forskellige fokusområder.

Undervisningen er en blanding af teori, gruppearbejde, øvelser og oplæg fra professionelle kommunikationsfolk med brancheerfaring.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, og der bliver serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.
Læs mere om regler for framelding

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?
Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Josephine Eilersen

Josephine har en M.Sc fra Aalborg Universitet og har arbejdet med virksomhedskommunikation, sociale medier og marketing i danske og internationale organisationer. Hun er indehaver af KommunikationPlus, hvor hun rådgiver og hjælper virksomheder med at skabe en sammenhængende kommunikationsindsats. Josephine har erfaring med hele kommunikationsspektret fra salg til kundesupport, og hjælper virksomheder og organisationer med at tilpasse deres kommunikation til kunderejsen, målgrupper og kanaler.