
I journalist- og kommunikationsfaget er der hårdt brug for bedre feedback
De fleste steder opfylder ledere og mellemledere ønskerne om feedback på produkter og personer. Men til tider på en uhensigtsmæssig måde, der efterlader frustrationer og rådvildhed.
For eksempel når den automatiske fejlfinder-detektor fræser selvtilliden i stykker uden at nogen bliver klogere i forhold til kommende opgaver.
Eller når feedback’ens svar på fastfood, en pædagog-sandwich bliver langet over disken: Først siger jeg noget pænt og sødt (brødet), så kommer kritikken (bøffen) og så runder vi af, pænt og sødt (mere brød).
Der findes andre – mere konstruktive måder at gøre det på. Og det er dem, vi fokuserer på i løbet af kursusdagen.
God feedback gør os bedre til det vi laver
Nogle former for feedback giver os konkrete og fremadrettede bud på andre og bedre måder til at udføre arbejdet. Andre tilbagemeldinger motiverer os til at yde det bedste vi har i os. Endelig er der rigtig god feedback, vi slet ikke opfatter som feedback, men simpelthen: godt samarbejde.
På kurset lærer du at:
- give situationsbestemt feedback ud fra forskellige modeller
- kende forskel på ros, anerkendelse, kritik og feedback
- vælge mellem forskellige måder at give feedback på produkter
- arbejde med anerkendende feedback, uden at det bliver ‘tandløst’
- finde de mentale faktorer, der kan hindre en konstruktiv feedback-kultur
- modtage feedback på en konstruktiv måde
Vi sætter også lys på dine egne kompetencer – herunder hvordan du kommunikerer. Og vi arbejder med, hvad du kan gøre for at medvirke til at skabe en konstruktiv feedback-kultur.
Prisen omfatter
Undervisning, undervisningsmaterialer og forplejning på undervisningsdagene.
Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?