Lær at elske dine tal – Analytics for redaktører

Startdato:
Sted:
2400 København NV
ME plus:
ME
Dage:
1 dage
Pris:
3.700 kr. | PU-støtte: 780 kr.
Forår 2016

Den tid, hvor vi bare kunne gætte, når vi ”lagde noget på nettet”, læne os tilbage og så håbe på det bedste, er for længst overstået. I hvert fald hvis man vil have digital succes.

Derfor skal du have styr på alt, hvad der foregår på dit site og med dine artikler. Det mest anvendte værktøj til dette er Google Analytics, som giver dig et hurtigt overblik over bl.a. trafikken, antal brugere, mest læste artikler og tid brugt på dit site.

Men Analytics kan så meget mere som f.eks. at vise dig demografi på dine læsere, hvordan de læser dine artikler, hvordan de klikker sig rundt på sitet, hvorfra de kommer og hvor de klikker sig hen, når de forlader dit site.

På dette kursus vil en af Danmarks mest erfarne analyse-eksperter lære dig, hvordan du kan bruge Analytics på den mest optimale måde, så de tal bliver en støtte i dit digitale arbejde og ikke bare en masse forvirrende, uforståelige tal.

Du lærer at skelne den dårlige trafik fra den gode, og får mulighed for at lære af den gode trafik.

Kurset er lige dele teori og praktik, hvor vi fokuserer på de behov, du oplever i din travle hverdag.

Hvis det er muligt, tager kurset udgangspunkt i deltagernes egne sites og viser hvordan de gode cases kan bruges i praksis.

På kurset får du bl.a. indsigt i:

  • Hvordan Analytics virker
  • Hvordan du selv kan opsætte egne statistik-skabeloner
  • Hvordan du kan tracke læserens rejse på sitet
  • Hvordan du følge, at du når dine målsætninger og KPI’er
  • Hvordan du kan opsætte og sende special-rapporter til forskellige målgrupper
  • Indsigt i hvilke tal, der er vigtige for netop dit site
  • Praktisk erfaring med at opsætte statistik-skabeloner i Analytics

Kurset er målrettet redaktører og redaktionschefer, der har ansvaret for at sikre digital succes for websitet og andre digitale platforme.

Kurset varer en dag (2 x 3 timer) og finder sted hos Peytz & Co, Rentemestervej 56C, 2400 København.

Pris: 3.700 kr., prisen dækker morgenmad og frokost og forplejning under kurset.

Undervisere

Kristina Vehn

Analysechef, Peytz & Co.

Kristina har arbejdet i Peytz & Co siden 2009, fra 2012 som analysechef.

Kristina har leveret værdifuld viden til bl.a. Fynske Medier, Bonnier Publications, Landbrug & Fødevarer, Kristeligt Dagblad, Information, FOA, Frelsens Hær, Altinget, Det Danske Filminstitut, Udbudsportalen, Brobizz og Storebælt.