Læg en SoMe-strategi, der rent faktisk skaber værdi for din virksomhed

Startdato:
Udbyder:
Sted:
1610 København V
ME plus:
ME
Dage:
1 dage
Pris:
5.490 kr. + moms | PU-støtte: 1.950 kr.
Forår 2022

Hvordan skal dine sociale mediekanaler spille sammen bedst muligt? Den 25. januar gør Rikke Østergaard, Director branding & Marketing hos Advice, dig klogere på, hvad en SoMe-strategi bør indeholde, hvordan du sikrer at din tilstedeværelse rent faktisk skaber værdi for din organisation, og hvordan du kan skabe og versionere indhold, så det kan bruges på tværs af kanaler.

Vi er i høj grad i kanalernes vold, når det kommer til at skabe indhold til og få succes på de sociale kanaler. Det betyder desværre tit at vi har mere travlt med at opfylde kanalernes krav, end at sikre at vores indhold bygger op om vores målsætninger. På denne K-dag får du alle værktøjerne til at lave en ambitiøs social mediestrategi som virker for din organisation, samt får tips til hvordan du kan effektivisere din indholdsproduktion.

K-dagen er for dig, der er ansvarlig for eller medskaber af din virksomheds LinkedIn-aktiviter eller generelle SoMe-aktiviteter. Du behøver ikke at være superbruger af mediet eller have erfaring med ambassadør-tankegangen.

OM K-DAGEN

Som SoMe-ansvarlig jonglerer de med mange kanaler, indholdsformater, data og målgrupper. Hvis det alt sammen skal lykkes i en travl hverdag, kræver det, at de har en strategi, som både er realistisk, ambitiøs og realiserbar.

Vi må agere på kanalernes præmisser, når det kommer til at skabe indhold til og få succes på de sociale kanaler. Det betyder desværre, at vi ofte har mere travlt med at opfylde kanalernes krav, end at sikre at vores indhold bygger op om vores målsætninger. På dette kursus giver SoMe-ekspert Astrid Haug kursister alle værktøjerne til at lave en ambitiøs social medie-strategi, som virker for deres organisation samt tips til, hvordan de kan effektivisere deres indholdsproduktion.

Vi dykker ned i det hele på denne K-dag, hvor kursisterne blandt andet får:
  • Inspiration og ny viden omkring det sociale medielandskab lige nu
  • Første udkast på en social medie-strategi for din organisation
  • Indblik i en række danske cases og anden inspiration
  • Plug ’n’ play-skabeloner og modeller for KPI’er, målgrupper, indholdsstrategi og indholdsplaner, som de kan gå hjem og tage i brug med det samme
  • Tips og tricks til effektivt at skabe og genbruge indhold på tværs af kanaler

PROGRAM


Sociale medier i dag
Nye kanaler og formater kommer til hver dag, og vi bruger mere tid på at følge med end på at skabe resultater. Rikke introducerer til den nye medievirkelighed, og de konsekvenser det har for os som kommunikatører samt for vores målgruppe.
Rikke Østergaard, Director branding & Marketing hos Advice

 

Sæt de rigtige målsætninger – workshop del 1
Enhver strategi bygger på konkrete og målbare KPI’er – også når det kommer til vores tilstedeværelse på de sociale medier. Vi gennemgår Rikkes afprøvede KPI framework, diskuterer hvad der faktisk er en målsætning og så laver vi et udkast på målsætninger for vores egen organisations sociale tilstedeværelse.
Rikke Østergaard, Director branding & Marketing hos AdviceFind dine målgrupper og influenter – workshop del 2
Vores målgruppebillede er langt mere komplekst end bare vores sidefølgere, og med muligheden for at bruge influenter aktivt, har vi pludselig mange tangenter at spille på. I workshoppen kortlægger I jeres egne målgrupper og mulige influenter, samt udvikler en plan for, hvordan I skal målrette jeres indhold for at indfri de målsætninger, som I har sat tidligere på dagen.
Rikke Østergaard, Director branding & Marketing hos AdviceFrokostCase: Kommer senere.

Kvalitetsindhold frem for kvantitet – workshop del 3
Rikke introducerer til ’godt indhold’ på de sociale medier og tager en masse inspirerende eksempler med. Vi dykker ned i, hvordan man laver et indholdsmix, som skaber resultater og samtidig indfrier målgruppens behov og ønsker. Vi slutter denne del af workshoppen af med at kortlægge mulige indholdstemaer for vores egen organisation, og sætte rammerne for et indholdsmix.
Rikke Østergaard, Director branding & Marketing hos Advice

 

Hvor skal vi udkomme, og hvordan får vi mest ud af vores indhold?
Til sidst runder vi workshoppen af med at identificere de sociale kanaler, der bedst bakker op om vores målsætninger, målgrupper og indhold. Du får skabeloner med, som du kan bruge til at lave kanalstrategier for dine sociale medier.
Rikke Østergaard, Director branding & Marketing hos Advice
Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.