Kuratering – skab værdi med andres indhold

Startdato:
Udbyder:
Sted:
1462 København K
Dage:
1 dage
Pris:
3.490 kr. + moms | PU-støtte: 900 kr.
Efterår 2020

Vi kæmper alle med, at der er masser af indhold derude, og vi har for lidt tid til at skabe og udgive vores eget indhold. På dette kursus lærer du, hvordan du kan bruge det til din fordel. Med kuratering kan du nemlig bruge det  indhold, der allerede findes, til effektivt og med lave omkostninger at udgive indhold til dine/jeres egne kanaler.

Hvorfor er der flere og flere medier, virksomheder og eksperter/analytikere, der kuraterer og anbefaler andres indhold, sådan som fx Føljetons Morgenpost analytikeren Benedict Evans gør det? Hvad kan man som kommunikatør, virksomhed og organisation få ud af det?

Sammen kigger vi på nogle af de virksomheder og organisationer, der er gode til at kuratere, og taler om, hvorfor de lykkes, og hvad vi kan lære af dem. Du lærer også at bruge værktøjer til at indsamle og håndplukke indhold, forstå dine modtagere samt skabe arbejdsgange, der gør det let for dig både at udvælge og udgive dit kuraterede indholdsprodukt.

Det får du på kurset:

  • En god introduktion til emnet og hvordan, du selv kommer i gang med at kuratere til din målgruppe
  • Værktøjer, du kan bruge til at udvælge og udgive dit indhold
  • Du lærer, hvordan du effektivt og med lave omkostninger kan skabe indhold til egne kanaler.
  • Og så får du gode tips til, hvordan du navigerer i overfloden af indhold.

Du kommer hjem med inspiration, værktøjer og energien til at komme i gang.

 

Undervisere

Lars K Jensen

Lars er uddannet journalist og arbejder med digital udvikling og brugerforståelse i og omkring mediebranchen. Han udgiver desuden opsamlingen Digital Ugerevy, hvor han kuraterer de vigtigste historier fra ugens gang.

Joakim Ditlev

Joakim rådgiver i målbare strategier indenfor markedsføring og kommunikation og er medforfatter på ‘Content Marketing Bogen’.

Mere om dette kursus