Kommunikationsplanlægning

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
5 dage
Pris:
19.970 kr. | PU-støtte: 5.000 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 543 evalueringer)
Forår 2016

Kommunikationsplanen

På dette kursus går vi i dybden med et af de vigtigste værktøjer i den strategiske værktøjskasse: kommunikationsplanen. Den strategiske kommunikationsplan er drejebogen, der tydeliggør hvordan du med en målrettet kommunikationsindsats kan nå konkrete mål.

Du får en introduktion til centrale teorier inden for kommunikationsplanlægning, og trænes i at analysere, prioritere og måle din kommunikationsindsats.

På kurset lærer du at:

  • analysere og diskutere kommunikationssituationer
  • rådgive om fordele og ulemper ved mulige kommunikationsindsatser
  • følge op med måling af effekt
  • arbejde selvstændigt med strategisk funderet kommunikationsplanlægning
  • fungere som sparringspartner for ledere i forbindelse med større kommunikationsindsatser og forandringsprojekter

Kurset giver dig en teoretisk funderet værktøjskasse, der styrker dit arbejde med at analysere, planlægge, gennemføre og evaluere kommunikationsindsatser i virksomheden.

Der vil i cases og øvelser primært være fokus på udfordringer i virksomhedens interne kommunikation.

Der indgår således også refleksioner over kommunikationsmedarbejderens rolle i udviklingen af en stærk kommunikationskultur.

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

Niveau og omfang
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau og vægter 10 ECTS

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejleding, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Helle Petersen

Ph.d. Lektor i strategisk kommunikation ved Roskilde Universitet. Rådgiver i forandringskommunikation.