Intern kommunikation med nye ambitioner

Startdato:
Sted:
2900 Hellerup
Dage:
1 dage
Pris:
4.400 kr. | PU-støtte: 780 kr.
Efterår 2015

Vi sætter fokus på at skabe målbare resultater af forandringskommunikation og linjekommunikation

Intern kommunikation er ofte væsentligt underprioriteret i forhold til HR, marketing og ekstern kommunikation. Det gælder i hvert fald langt de fleste skandinaviske virksomheder. Kurset her giver dig et nyt greb om intern kommunikation, og hvordan det understøtter den finansielle performance, kundetilfredsheden, det eksterne omdømme og fokuserede medarbejdere.

Vi snitter opgaven omkring intern kommunikation klart ud og dykker ned i et par kerneområder såsom linje-kommunikation og forandringskommunikation, der skal mestres, hvis du vil gøre en strategisk forskel i din organisation. Og måske vil du opdage, hvor stor en indflydelse den interne kommunikation har.

Vi fokuserer på målbare resultater. Derfor vil en del af tiden blive brugt på at diskutere evaluering, og hvordan data skal bruges til både afrapportering, men endnu vigtigere til foruddiskonterende analyser, der danner platform for indsigtsfuld rådgivning af ledere. Her ligger meget af kimen til den fremtidige interne kommunikationsfunktion.

Kurset er rettet mod den strategiske ende af intern kommunikation, der gør dig klar på ambitionen, omfanget og den reelle indflydelse, og hvordan den kan dokumenteres.

Hvem skal du møde?

KLAVS VALSKOV var kommunikationsdirektør i Maersk Line fra 2008-2013. Her opbyggede han funktionen fra bunden i parallel med ansvaret for at kommunikere det globale forandringsprogram, der grundlæggende ændrede virksomheden. Funktionen endte med at vinde internationale priser for forandring og sociale medier. Han er i dag bosiddende i London, hvor han er direktør i konsulentbureauet Agenda Strategies, og bl.a. arbejder for HSBC og GE.  Han er forfatter til bogen Internal Communication – A Manual for Practitioners.

 

Hvad får du med hjem?

En klar forståelse af opgaven for intern kommunikation, hvad der skal til for at være succesfuld, hvad vil der blive krævet nu og fremover.

Desuden får du Klavs Valskovs bog ’Internal Communication – A Manual for Practitioners’.

 

Hvem kan deltage?

Det forventes, at du allerede arbejder med intern kommunikation og måske sidder du i dag med ansvaret selv – eller har ambition om at gøre det snart.

  • v