Fotografens vej ind i kommunikationsbranchen

Startdato:
Udbyder:
Sted:
6270 Tønder
ME plus:
ME
Dage:
2 dage
Pris:
9.000 kr. + moms | PU-støtte: 2.600 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 4 evalueringer)
Forår 2021
Foto: Ulrik Pedersen, Tøndermarsk Initiativet. Billedet må benyttes i forbindelse med omtale af Tøndermarsken og/eller Tøndemarsk Initiativet.

Som fotograf er du verdensmester i at fortælle historier gennem foto, video, lyd og ord. Dertil kommer, at du har noget kommunikationsbranchen konstant søger – du har håndværkerens evne og mod til at omsætte ideer til konkret indhold.

Mens dine evner bliver udfordret i en presset mediebranche, er de guld værd i en støt voksende kommunikationsbranche. Det ser vi blandt andet på det stigende antal opslag, hvor en udbyder søger en visuel kommunikatør.
Derfor vil vi gerne hjælpe dig med at se de nye muligheder, som måske giver dig lyst til at kaste dig ud i et helt nyt arbejdsliv med kommunikation.
Før du kaster dig ud i et nyt arbejdsliv, er det vigtigt at kunne kommunikationsbranchens sprog:
Hvad er en kommunikations-strategi? Hvordan bruger du den? Hvordan laver du den? Hvad er dit mål?
Krisekommunikation – hvornår, hvad, hvorfor? Målgruppe? Kommunikations KPI´er (Key Performance Indicators)? Kanaler?
Kurset henvender sig til alle, som gerne vil forstå det særlige sprog, som benyttes i kommunikationsbranchen, og samtidig ønsker at blive endnu skarpere til selv at producere strategier og tænke langsigtet i forhold til pr, kanaler og krisehåndtering.
I løbet af to kursusdage vil du møde håndværkere – journalister og fotografer – som har taget springet fra de ”gamle” medier og i dag arbejder med kommunikation og markedsføring.
Du vil møde kommunikatører, som har lært sig selv at eksekvere en strategi, og som har formået at vække en død kommunikation til live og har revolutioneret virksomhedens eller en organisationens måde at kommunikere på med stor gennemslagskraft til følge. Fælles for dem er, at de både tænker visuelt og strategisk kommunikation og vil servere nogle af deres yndlingseksempler på strategiske kommunikationsværktøjer.

Kurset finder sted i Tøndermarsken, hvor et stort projekt i disse år har fokus på at synliggøre stedets potentiale gennem det såkaldte Tøndermarsk Initiativet. Et samarbejde mellem fonde og kommune.
De to dage vil bestå af en kombination af oplæg og øvelser i området og med byfornyelsen i Højer i Tøndermarsken som udgangspunkt for selv at udarbejde en strategi og et mål samt afgøre, hvilke kanaler du vil benytte. Suppleret med billeder og/eller video og fængende tekster. Vær obs på, at kurset den første dag først slutter sent og begynder tidligt på andendagen.
Se mere på www.moelvig.eu/fotokommunikation/

Mere om dette kursus