
Som fotograf er du verdensmester i at fortælle historier gennem foto, video, lyd og ord. Dertil kommer, at du har noget kommunikationsbranchen konstant søger – du har håndværkerens evne og mod til at omsætte ideer til konkret indhold.
Mens dine evner bliver udfordret i en presset mediebranche, er de guld værd i en støt voksende kommunikationsbranchen. Det ser vi blandt andet ved, at der i øjeblikket er flere opslag, hvor en udbyder søger en til visuel kommunikation.
Derfor vil vi gerne hjælpe dig med at se de nye muligheder, som måske giver dig lyst til at kaste dig ud i et helt nyt arbejdsliv med kommunikation.
Før du kaster dig ud i et nyt arbejdsliv, er det vigtigt at kunne kommunikationsbranchens sprog:
Hvad er en kommunikationsstrategi? Hvordan bruger du den? Hvordan laver du den? Hvad er dit mål?
Krisekommunikation – hvornår, hvad, hvorfor? Målgruppe? Kommunikations KPI´er (Key Performance Indicators)? Kanaler?
Kurset henvender sig til alle, som gerne vil forstå det særlige sprog, som benyttes i kommunikationsbranchen, og samtidig ønsker at blive endnu skarpere til selv at producere strategier og tænke langsigtet i forhold til pr, kanaler og krisehåndtering.
I løbet af to kursusdage vil du møde håndværkere – journalister og fotografer – som har taget springet fra de ”gamle” medier og i dag arbejder med kommunikation og markedsføring.
Du vil samtidig møde kommunikations-uddannede, som har lært sig selv at eksekvere en strategi. Blandt gæstelærerne er Miriam Hindsgavl, der i løbet af to år forvandlede Knuthenborg Safariparks traditionelle kommunikation i form af pressemeddelelser og brochurer til en sprudlende eksplosion på de sociale medier. I dag er hun ansat på DR, hvor hun arbejder som kommunikationspartner. Hun vil servere flere blandede og aktuelle eksempler på visuel, strategisk kommunikation samt give sine yndlingseksempler på strategiske kommunikationsværktøjer.
Kurset finder sted i Tøndermarsken, hvor et stort projekt i disse år har fokus på at synliggøre stedets potentiale gennem det såkaldte Tøndermarsk Initiativet. Et samarbejde mellem fonde og kommune.
De to dage vil bestå af en kombination af oplæg og øvelser i området og med sort sol i Tøndermarsken som udgangspunkt for selv at udarbejde en strategi og et mål samt afgøre, hvilke kanaler du vil benytte. Suppleret med billeder og/eller video og fængende tekster.
Se mere på www.moelvig.eu/fotokommunikation/