Forstå og brug TikTok og Reels som en prof

Startdato:
Udbyder:
Sted:
1112 København K
Dage:
1 dage
Pris:
4.550 kr. + moms | PU-støtte: 900 kr.
Forår 2021

OBS! NY DATO. En helt særlig, kort, musikalsk og kreativ udtryksform har taget verden med storm. TikTok har set massiv fremgang på verdensplan og også herhjemme i Danmark. Med Facebooks lancering af den lignende platform Reels er der for alvor brug for at forholde sig til det nye medie og dets muligheder.

For hvordan kan organisationer, medier og brands deltage i strømmen af TikTok indhold? På kurset her får du en grundig indføring i TikToks styrker og svagheder – og du lærer at vinkle dit indhold, så det rammer ind i et fællesskab og skaber begejstring. I løbet af det sjove og inspirerende kursus bliver du klog på mediet og fortrolig med de vigtigste funktioner, så du selv kan skabe indhold.

På kurset gennemgår vi:

  • Det basale – hvad er Tik Tok og Reels?
  • Sådan fungerer algoritmen og sådan påvirker den din oplevelse af mediet som forbruger.
  • TikTok i forhold til andre sociale medier
  • Annonceringsmulighederne på TikTok: Fordele og ulemper
  • Sådan påvirker TikTok musikbranchen
  • Den collaborative kultur på TikTok
  • De stærkeste spillere i TikTok universet og opskriften på deres succes

Efter kurset kan du:

  • Optage, redigere og dele indhold på TikTok og Reels
  • Planlægge og vinkle dit indhold ud fra platformens præmisser
  • Analysere resultaterne og lære af dem
  • Være i stand til at beslutte, om TikTok og/eller Reels skal være en del af din virksomheds strategi

Det praktiske
Du skal bruge din smartphone og helt sikkert også din oplader. Tag også gerne din computer med.

Undervisere

Nadia Nikolajeva

Digital rådgiver og ekspert i sociale medier Nadia Nikolajeva arbejder med at optimere mediers digitale tilstedeværelse og gennemslagskraft. Hun har tidligere arbejdet som digital chef på TV MIDTVEST og social medie-redaktør på metroxpress. Hun har blandt andet etableret særlige sociale nyhedskriterier med en mission om at få journalistisk indhold til at nå bredt ud og ramme flest mulige læsere på Facebook. Hun er stifter af vidensnetværket Ansvar for feedet, der har en mission om at skabe bedre rammer for debat online. 

Mette Skammeritz

Uddannet på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i Kreativ Kommunikation. Til dagligt arbejder hun med at udvikle relevante og gennemtænkte kommunikationskampagner og reklamer for private og offentlige virksomheder som konceptudvikler hos Holm Kommunikation. Mette har fulgt TikToks udvikling og har stor viden om platformen. Hun er blevet brugt som TikTok-ekspert hos blandt Soundvenue, R4dio og Radio Loud. Ved siden af har Mette Instagramprofil @Skammekrogen, hvor hun poster memes for hendes +15.000 følgere om aktuelle emner og deler sjove TikTok-videoer.  

Mere om dette kursus