
OBS! NY DATO. En helt særlig, kort, musikalsk og kreativ udtryksform har taget verden med storm. TikTok har set massiv fremgang på verdensplan og også herhjemme i Danmark. Med Facebooks lancering af den lignende platform Reels er der for alvor brug for at forholde sig til det nye medie og dets muligheder.
For hvordan kan organisationer, medier og brands deltage i strømmen af TikTok indhold? På kurset her får du en grundig indføring i TikToks styrker og svagheder – og du lærer at vinkle dit indhold, så det rammer ind i et fællesskab og skaber begejstring. I løbet af det sjove og inspirerende kursus bliver du klog på mediet og fortrolig med de vigtigste funktioner, så du selv kan skabe indhold.
På kurset gennemgår vi:
- Det basale – hvad er Tik Tok og Reels?
- Sådan fungerer algoritmen og sådan påvirker den din oplevelse af mediet som forbruger.
- TikTok i forhold til andre sociale medier
- Annonceringsmulighederne på TikTok: Fordele og ulemper
- Sådan påvirker TikTok musikbranchen
- Den collaborative kultur på TikTok
- De stærkeste spillere i TikTok universet og opskriften på deres succes
Efter kurset kan du:
- Optage, redigere og dele indhold på TikTok og Reels
- Planlægge og vinkle dit indhold ud fra platformens præmisser
- Analysere resultaterne og lære af dem
- Være i stand til at beslutte, om TikTok og/eller Reels skal være en del af din virksomheds strategi
Det praktiske
Du skal bruge din smartphone og helt sikkert også din oplader. Tag også gerne din computer med.