Forstå brugerne og de digitale værktøjer

Startdato:
Udbyder:
Sted:
8200 Aarhus N
Dage:
4 dage
Pris:
20.000 kr. | PU-støtte: 7.800 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 8 evalueringer)
Efterår 2022

Dette kursus klæder deltageren på til at forstå brugeren og se journalistikken gennem det prisme, der hedder ‘hvad skal det gøre for min bruger?’. Hvilke historier skaber værdi og kan skabe et sign-up og en abonnent. Man kan altid løbe stærkere, men det er vigtigere at vælge de rigtige historier, platforme og værktøjer.

I en tid hvor få læsere savner information, men mange læsere ønsker relevans, er mange nordiske journalister og redaktører pressede.

Pressede af de stadig stigende hastighedskrav til at udkomme hurtigere med flere enheder på flere platforme. Pressede af at skulle løbe hurtigere efter skiftende metrikker for præstation på de nyeste digitale platforme.

Fire fokuserede dage

Gennem fire dage går vi tæt på, hvordan du forstår brugerbehovet hos læserne, hvordan du tilrettelægger indholdet, så det passer til konsumeringen og brugerens kontekst.

I det lys arbejder vi med to af forbrugernes foretrukne kanaler, nemlig lyd og nyhedsbreve, så deltageren kommer hjem med konkrete redskaber til at kunne producere journalistik på modtagerens præmisser og med udgangspunkt i den nordiske mediemodel.

Samtidig kigger vi på relevante forretningsmodeller og samspillet med indholdet i en 2022-kontekst. Ligeledes går vi ned i det nye konkurrencebillede, hvor flere og flere medier oplever, at konkurrencen om brugernes gunst og penge udfordres af aktører uden for den traditionelle mediebranche.

De fire overordnede temaer er:

  • Kend dine brugere
  • Lyd i journalistikken
  • Nyhedsbreve, der virker
  • Fremtidens forretningsmodeller

Du får således fire dage i København med eksempler og inspiration fra et udsnit af nordens førende praktikere. Samtidig får du et netværk af nordiske journalister – kurset markedsføres i de nordiske lande.

Kurset faciliteres af underviserne Lars K Jensen og Jesper Skeel på vegne af Nordisk Journalistcenter.

Andre forventede udgifter

Kursusgebyret dækker fire dages kursus inkl. forplejning i dagtimerne, hotelophold og afsluttende middag. Deltagerne skal betale enkelte måltider selv samt rejse til/fra København.

Undervisere

Jesper Skeel

CEO i selskabet Willmore, der hjælper især medier og udgivere med at forstå deres brugere og skabe en sund abonnementsforretning. Har blandt andet fokus på at skabe rentable produkter gennem analyse og forarbejde.

Lars K. Jensen

Har en baggrund som journalist og er i dag digital chef hos Willmore, der hjælper især medier og udgivere med at forstå deres brugere og skabe en sund abonnementsforretning.