Aflyst: Feedback, der virker

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2100 København Ø
ME plus:
ME
Dage:
1 dage
Pris:
5.000 kr. + moms | PU-støtte: 1.300 kr.
Forår 2020

Ror dit team i takt? Eller vipper båden?

Feedback og kommunikation med medarbejderne kan være en vanskelig størrelse. Undrer du dig over, at dine medarbejdere ikke gør, som du forventer? Skal du gentage tingene? Bliver du irriteret over, at de ikke hører efter? Så giver lederkurset dig løsningen.

Vi går ikke efter guldet. Men vi lærer i et utraditionelt miljø i Danske Studenters Roklub. Klubbens erfarne instruktører vil supplere den teoretiske undervisning. Der er nærmest garanti for en sjov og lærerig dag. Og for, at det virker, når du kommer tilbage.

Hvad virker? Hvad virker ikke?

Du får den nyeste, evidensbaserede viden og konkrete redskaber om feedback og om kroppens og hjernens funktion. Du vil lære på en ny måde. Nemlig afprøve, hvad der sker, når man står i en ny situation, hvor man skal huske, hvad der bliver sagt. Og udføre det. Dagen igennem bliver den teoretiske undervisning suppleret med praktiske øvelser. Den store finale er en rotur på vandet, hvor du og de øvrige deltagere mærker, at det, I har lært, har haft effekt.

Hvad får jeg ud af det?

På kurset vil får du den vigtigste viden og konkrete redskaber, som du kan bruge, når du skal give feedback til medarbejderne:

  • Hvem er du som afsender? I overskud eller presset?
  • Hvem er din modtager? Stresset eller i topform?
  • Hvordan ser modtageren på dig?
  • Hvordan får du sagt det, du skal sige, så det virker?

Feedback fungerer kun, hvis modtageren rent faktisk formår at forholde sig til den, så den skal afstemmes modtageren og situationen. På kurset lærer du, hvordan man gør det.

Sig det rigtige – på rette tid og sted

Kurset er et opgør med tanken om, at alle skal kunne tåle enhver form for feedback til enhver tid. Du får redskaberne til at kunne vælge, hvad du vil sige, hvordan og hvornår.
Formålet er, at deltageren:

  • Bliver bevidst om relationen mellem giver og modtager
  • Giver bedre feedback i dagligdagen
  • Forbedrer sin kommunikation i pressede situationer
  • Forebygger unødige konflikter og mistrivsel
  • Er bevidst om egne og medarbejderens reaktioner
  • Kan tilpasse og justere, når det er nødvendigt

Kursets indhold:

Instruktion og forberedelse til en ny situation – vi skal ud og ro
Den gode feedback. Oplæg og øvelser:

  • Hvad er forskellen påforskellige typer af feedback som coaching, anerkendelse eller evaluering?
  • Personlige præferencer – kend dig selv og din ”idiotkasse”
  • Kend dig selv som afsender – og din egen ”idiotkasse”
  • De sproglige greb i feedback
  • Hvordan reagerer hjernen og kroppen i forskellige sammenhænge

Frokost og pauser med forplejning
Instruktion og handling – vi skal ud og ro
Dialog, spørgsmål, gode grin – og din egen konkrete handleplan

Praktisk:

Medbring afslappet tøj – der er mulighed for omklædning og bad
Hvis vejret er for dårligt, ror vi indendørs.
Early-Bird rabat: Kontakt lene@rimestad.dk
OBS: Max 12 deltagere, tilmeld dig straks

Undervisere:

Lene Rimestad er journalist (1991), cand.mag. i dansk og statskundskab (2008) og ph.d. i journalistik (2014). Hun har mere end 20 års erfaring som journalist og har arbejdet aktivt med feedback i danske mediehuse. Derudover har hun mere end 10 års erfaring som underviser, blandt andet på Center for Journalistik, Institut for Statskundskab, SDU.

Læs mere på www.rimestad.dk.

Lis Lyngbjerg er oprindeligt uddannet journalist (1991) og medstifter af Stressbarometer®. Siden 2002 har hun været selvstændig med speciale i ledelse og stress, blandt andet er hun forfatter til seks bøger om ledelse, trivsel/stress og søvn. Hun har 17 års undervisningserfaring og dokumenterede resultater med redskabsorienterede ledersparringsforløb og indsatser i ledergrupper og afdelinger.

Læs mere på www.lyngbjerg.dk