Facebook til professionelt brug

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
ME plus:
ME
Dage:
1 dage
Pris:
2.000 kr. + moms | PU-støtte: 780 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 543 evalueringer)
Efterår 2016

Vil du videre med Facebook?
Du er sikkert godt i gang med at bruge Facebook i dit daglige arbejde. Men du savner måske dybere indsigt i, hvordan platformen fungerer og en mere målrettet strategisk indsats på Facebook.

På dette kursus vil du lære at bruge Facebook som et led i en social mediestrategi.

Distribution, dialog og data på Facebook
Du får input til, hvordan du bedst administrerer virksomhedens facebookside. Du får viden om, hvordan Facebook kan fungere i sammenhæng med andre kommunikationskanaler og indgå i en kommunikationsstrategi.

Når du forlader kurset, er du rustet til at inkorporere Facebook i den strategiske kommunikation, på en måde der er oplagt for dig.

På kurset lærer du at:

  • håndtere profiler, grupper og sider – og hvad kan du som kommunikatør eller journalist bruge?

  • dele indhold (billeder, video, links og opslag)

  • administrere virksomhedens facebookside

  • lægge strategi og opstille mål for din indsats på Facebook

  • bruge statistik og indblik

  • bruge facebooks annonceværktøjer


Hvem bør deltage i kurset?

Ansatte/selvstændige journalister, kommunikatører og kommunikationsrådgivere

Kurset henvender sig til dig, der allerede har været på kurset “Bliv en haj til Facebook” eller som er godt i gang med at arbejde professionelt med platformen.

Hvordan foregår undervisningen?
Gennem oplæg og øvelser får du både en praktisk introduktion til Facebook som system og ideer og input til, hvordan du kan arbejde strategisk med Facebook.

Prisen omfatter
Prisen dækker forplejning på undervisningsdagene.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Thea Bohm

Underviser og rådgiver i digital kommunikation med fokus på sociale medier. Har arbejdet med webkommunikation, brugervenlighed og digitale kampagner siden web’ens fødsel. Senest som social media manager og underviser i FOA, hvis Facebookside har et tårnhøjt bruger-engagement, der ligger i toppen blandt organisationer i Danmark.

Susanne Fasting

Chef for medlemskommunikation hos Danmarks største fagforbund, 3F. Har arbejdet med webkommunikation siden 1990’erne. Bestyrer af 3F’s facebook-side, som har mere end 40.000 ”likes”.