Facebook-strategi: Optimér din virksomhedsside

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
2 dage
Pris:
7.400 kr. + moms | PU-støtte: 1.800 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 523 evalueringer)
Forår 2020

Får din virksomhed nok ud af Facebook?
Egentlig går det jo meget godt med virksomhedssiden, men går det godt nok? Er antallet af følgere stagneret? Er du i tvivl om kampagnen har effekt? Og savner du en dybere indsigt i, hvordan Facebook som professionel kommunikationsplatform faktisk fungerer?

Læg en Facebook-strategi – du kan bruge med det samme
På dette kursus lærer du, at arbejde målrettet og strategisk med Facebook, så du opnår en langt bedre profilering af din organisation og skabe kampagner der retter sig mod den rigtige målgruppe. Og du udarbejder din egen konkrete strategi for, hvordan du bedst administrerer virksomhedens Facebookside. 

Du lærer, hvordan Facebook kan fungere i sammenhæng med andre kommunikationskanaler og indgå i netop din virksomheds kommunikationsstrategi.

Og du får redskaberne til at integrere Facebook strategisk i kommunikationen.

Efter kursets afslutning modtager du en powerpoint med masser af vigtige pointer fra undervisningen, huskeregler, anvisninger og online ressourcer, der kan hjælpe dig fremover i dit arbejde.

På dette kursus lærer du, at:

  • håndtere profiler, grupper og sider – og hvilke du kan bruge i dit arbejde
  • dele indhold; billeder, video, links og opslag
  • administrere virksomhedens facebookside
  • lægge en strategi og opstille mål for Facebooksider
  • bruge statistik og indblik til at forbedre og styrke Facebook-indsatsen
  • forstå Facebooks annonceringsværktøj og får introduktion til, hvordan du planlægger og eksekverer større kampagner på Facebook

Kurset er for dig
Kurset er særligt udviklet til dig, der er ansvarlig for din virksomheds Facebook-side.

Du arbejder med kommunikation og digitale medier fx som community manager.

Vi forventer, at du allerede har været på et grundlæggende Facebook-kursus, og/eller er godt i gang med at arbejde med platformen.

Du skal selv medbringe computer.

Sådan foregår undervisningen
Undervisningen veksler mellem oplæg og øvelser, og du får både en praktisk introduktion til Facebook som system og teoretiske forslag til, hvordan du kan arbejde strategisk med platformen.

Kursets forløber over to dage med en måneds mellemrum. I løbet af første dag udvikler vi en strategi for din virksomheds Facebook-side, som kan tages i brug straks.

I perioden mellem kursusdagene kan du afprøve strategien. På kursets anden dag evaluerer og tilretter vi den i forhold til dine erfaringer.

Sted
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Emdrupvej 72
2400 Kbh. NV

Eller

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Olof Palmes Allé 11
8200 Aarhus

Det indgår i prisen
Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Thea Bohm

Underviser og rådgiver i digital kommunikation med fokus på SoMe. Har lang erfaring med webkommunikation, senest som social media manager i FOA, hvis Facebookside har et ekstraordinært højt bruger-engagement.

Mere om dette kursus