Få nye læsere med sociale medier

Startdato:
Sted:
2400 København NV
ME plus:
ME
Dage:
2 dage
Pris:
6.900 kr. | PU-støtte: 1.560 kr.
Forår 2016

Dine læsere flytter sig hele tiden: Først fra print til TV, så fra print til digitale medier, og nu fra websites til sociale medier.

Vi bruger ca. 45 minutter om dagen på Facebook – og kun 2,5 minutter på nyhedssites (hvis vi er heldige). Det siger vel det hele. Hvis ikke du er på de sociale medier, får du ikke nye læsere.

Få indblik i hvorfor – og hvordan – vi deler indhold på sociale medier. Lær at optimere den måde du deler dine artikler på de forskellige kanaler.

Målet er at få flere læsere til dine artikler.

Vi gennemgår hvad der virker på Facebook, LinkedIn, Instagram og andre sociale medier, som dine læsere bruger.

Du lærer at udvide din læserskare via sociale platforme. Men de gode artikler skal du stadig selv skrive.

På kurset lærer du

  • Hvad der fungerer i sociale medier (og hvad der ikke gør)
  • Fordele og ulemper ved de forskellige sociale medier
  • Hvorfor vi deler indhold i sociale medier
  • Hvordan du poster dine artikler, så andre vil dele dem videre
  • Hvordan du gør det helt praktisk

Efter kurset er du social superbruger og kan bagefter selv træffe valget, hvor og hvordan dine artikler når ud til flest mulige.

Kurset fordelt på 2 x 6 timer (inkl. frokost) med lige dele teori og øvelser. Du skal selv tage din computer med.

De to kursus-dag ligger med 14 dages mellemrum.

Pris: 6.900 kr. for 2 x 6 timer, inkl. kaffe/te/vand, morgenmad og frokost.

Kurset finder sted hos Peytz & Co, Rentemestervej 56 C, 2400 København NV

 

Undervisere

Anja Flebbe

Anja er kandidat i virksomhedskommunikation med speciale i digital kommunikation.

Når hun ikke holder kurser og oplæg, rådgiver hun Peytz & Co’s kunder om strategisk brug af sociale medier, håndterer Facebook-annoncering og gennemfører reviews. Tidligere har hun bl.a. stået for udviklingen af Horsens Kommunes strategi for sociale medier og det succesfulde koncept “En del af flokken”.

Bo Mikael

Digital redaktør og kontaktdirektør, Peytz & Co.

Bo Mikael har de seneste 20 år arbejdet med digitale redaktionelle medier, bl.a. på CNN.dk, virk.dk, sol.dk og Bonnier Publications. Han har arbejdet som journalist og redaktør i mere end 30 år.

Han underviser desuden i Den digitale Redaktørskole hos Danske Medier.