En holdbar strategi for brugerinddragelse

Startdato:
Udbyder:
Sted:
5000 Odense
ME plus:
ME
Dage:
2 dage
Pris:
7.000 kr. + moms | PU-støtte: 1.800 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 3 evalueringer)
Forår 2021

Det er en avanceret kunst at bringe brugerne tættere på journalistikken, så det giver langvarig værdi. Kurset er for dig, der ønsker metode og strategi til at udvikle brugerinddragelsesprojekter, som kan nå forbi eksperimentstadiet. 

Mange ellers succesfulde inddragelsesprojekter har haft begrænset varighed – enten fordi de er sandet til, når projektpengene slap op, brugernes bidrag var svære at omsætte, frontløberen fik nye opgaver, redaktionens fokus skiftede eller engagementet ebbede ud. På kurset dykker vi ned i de blokeringer, der kan dræbe selv de bedste intentioner og de største satsninger – og deltagerne bliver rustet til at udvikle idéer til projekter, som har bedst mulige vilkår for at leve længere end et eksperiment.
Kurset introducerer til Hearkens særlige framework, public-powered journalism, der trækker på principper fra design thinking, service design, målstyring og forandringskommunikation. Med udgangspunkt i framework og konkrete værktøjer vil du i løbet af kurset udvikle egne strategier for at engagere dine brugere og styrke opbakning fra ledelse og kolleger.

På kurset tackler vi blandt andet disse problemstillinger:

  • Hvordan udvikler du en god og brugbar dialog hos dine brugere?
  • Hvilke roller er vigtige at have ombord?
  • Hvordan pitcher man de publicistiske og forretningsmæssige potentialer, før man kender dem?
  • Hvordan skaber man opbakning til en strategi, der giver plads til at eksperimentere?
  • Hvordan måler man og evaluerer undervejs?
  • Skal man starte stort eller småt?
  • Hvordan tackler man blokeringer internt i huset?

Undervisningsform

Undervisningen veksler mellem oplæg og øvelser, hvor deltagerne opfordres til også at spille egne erfaringer ind.

Forudsætninger

Der kræves ingen forkundskaber for at deltage i kurset. Ønsker du inspiration og internationale eksempler på succesfulde inddragelser af brugerne, kan kurset med fordel kombineres med inspirationsboostet: “Engaged Journalism”.

Prisen omfatter undervisningsmaterialer, frokost, snacks, kaffe, te og vand i løbet af kurset. Prisen er eksklusive moms.

Udbyderbaggrund

Hearken er et publicistisk tech- og rådgivningshus, der siden 2015 har hjulpet hundredevis af redaktioner i USA, Europa og Australien – deriblandt NYT, BBC, ABC og Boston Globe – med at udvikle strategier for brugerinddragelse. Vores metode hedder ‘public-powered journalism’ og handler om at udvikle strategier for at lukke brugerne mere ind i redaktionslokalet, så det giver værdi for journalistikken, engagerer brugerne og gavner forretningen. Vores bærende budskab er, at et dybt brugerengagement ikke skal findes i algoritmer, men hvordan man planlægger, italesætter og realiserer sin invitation til brugerne.

Mere om dette kursus