Effektiv SEO for journalister

Startdato:
Sted:
2200 København NV
ME plus:
ME
Dage:
1 dage
Pris:
3.900 kr. | PU-støtte: 780 kr.
Forår 2016

Hvis du tror, at dine læsere kommer ind på dit site via forsiden, tager du fejl. For rigtigt mange af læserne er det Googles søgeside, der er din forside.

Så hvis du ikke bliver fundet her, er du på den – og kan ikke få del i de mange nye læsere derude…

Derfor er det i dag vigtigt for dig som journalist eller redaktør at vide, hvad søgemaskinerne egentlig leder efter, når de skal præsentere de bedste resultaterne for læserne.

SEO eller Search Engine Optimization er en stadig mere vigtig kilde til trafik på websites. Derfor bliver SEO-arbejdet også en fast del af at skrive kvalitetsindhold til websites.

På dette kursus, der er fordelt over 2 x 3 timer, får du et indblik i, hvordan søgemaskiner ”tænker” og du få en lang række råd og tips til, hvordan du kan få dem til at ”tænke i din retning”.

Kurset er bygget op omkring cases og egne opgaver, der løses undervejs.

Kurset er især velegnet til dig, der enten er web-journalist eller web-redaktør, men kan med fordel bruges af alle, der gerne vil udvide sin digitale læserskare.

På kurset får du bl.a. indblik i

  • Hvad SEO egentlig er?
  • Hvordan Google tænker?
  • Det betyder linking for dit indhold
  • Hvilket indhold er SEO-egnet?
  • Sådan arbejder du med SEO i det daglige
  • Sådan måler du på, at det er en succes

Det kræver ingen forudgående SEO-erfaringer, men en generel viden om digitalt indhold.

Pris: 3.900 for 2 x 3 timer, inkl. kaffe/te/vand, morgenmad og frokost.
Du skal selv have din computer med.

Kurset finder sted hos Peytz & Co, Rentemestervej 56 C, 2200 København NV

Undervisere

Bo Mikael

Digital redaktør og kontaktdirektør, Peytz & Co.

Bo Mikael har de seneste 20 år arbejdet med digitale redaktionelle medier, bl.a. på CNN.dk, virk.dk, sol.dk og Bonnier Publications. Han har arbejdet som journalist og redaktør i mere end 30 år.

Han underviser desuden i Den digitale Redaktørskole hos Danske Medier.

Kristina Vehn

Analysechef, Peytz & Co.

Kristina har arbejdet i Peytz & Co siden 2009, fra 2012 som analysechef.

Kristina har leveret værdifuld viden til bl.a. Fynske Medier, Bonnier Publications, Landbrug & Fødevarer, Kristeligt Dagblad, Information, FOA, Frelsens Hær, Altinget, Det Danske Filminstitut, Udbudsportalen, Brobizz og Storebælt.