Digitalt Design

Startdato:
Sted:
2400 København NV
Dage:
4 dage
Pris:
9.500 kr.

BLIV MERE KREATIV OG EFFEKTIV PÅ SAMME TID
Hvis man skal følge med i alle tendenser og i al ny teknologi, kan man ikke bestille andet. Det går selvsagt ud over både kreativiteten og effektiviteten. På digitalt Design bliver du opdateret på den seneste teknologi og de væsentligste design-tendenser.

Du vil samtidig få metoder til at arbejde mere kreativt, struktureret og effektivt i den digitale verden, så du når flere og bedre løsninger. Og du vil få træning og viden om forskellige platforme, så du kan brede dig over flere discipliner og forbedre samarbejdet med blandt andre programmører og kontaktfolk. Den lange liste af gæsteundervisere rummer de bedste i branchen, blandt andet de prisvindende Creative Directors Thomas Pries fra Konstellation og Pelle Martin fra Spring/Summer.

FAGLIGT INDHOLD
Digitalt Design kombinerer teori med praktiske opgaver, hvor du kan teste din nye viden af i en sammenhæng der ligner din hverdag. Nogle af de områder der netop nu har stor betydning og som vi gennemgår på kurset er:

  • User experience
  • Interaction design
  • Responsive, adaptive and inclusive design
  • Content and mobile first development
  • Design thinking
  • Service design

UNDERVISNING
Undervisningen vil foregå som holdundervisning med en kombination af teori, praktiske eksempler, cases og opgaver. Underviserne har spidskompetence på deres områder og mange års relevant brancheerfaring.

UDBYTTE FOR VIRKSOMHEDEN
Medarbejderen vender tilbage med ny viden, der fra første dag vil kunne omsættes til smukkere og bedre løsninger, men det vil også være en medarbejder, der har fået værktøjer til at arbejde mere effektivt – uden at det går ud over kvaliteten.

EKSAMEN
Deltageren vil udarbejde sit eksamensprojekt individuelt eller i en gruppe med op til tre deltagere. Eksaminationen tager udgangspunkt i projektet og det samlede læringsforløb.

MÅLGRUPPE
Kurset er både for dig, der er hjemmevant i den digitale verden, men gerne vil opdateres på de nyeste tendenser, og dig, der ikke er helt så digital, men gerne vil være det.

TILMELDING
http://www.kea.dk/ehandel/moduler
Husk at medsende uddannelsesbevis som dokumentation for dit formelle uddannelsesniveau.

Undervisere

Peter Ringtved – Senior Art Director og faglig ankerperson på modulet

Peter Ringtved er en passioneret selvstændig digital art director og har i løbet af 15 år i branchen leveret design og konceptarbejde for en lang række brands som Tuborg, Dong Energy, YouSee, Roskilde Festival, Egmont Media, Koda og Danske Bank. Peter har arbejdet på flere af de store danske digitale burauer som Valtech, Framfab / Lbi, Netpeople og In2media.

Thomas Pries – Creative Director, Konstellation

Grundlægger og kreativ direktør på det prisbelønnede kreative digitale bureau, Konstellation. Thomas sætter en stor ære i at komme med innovative idéer, der opgraderer brands og giver slutbrugerne nye banebrydende oplevelser. Thomas har arbejdet med og udviklet løsninger for b.la LEGO, Samsung, IKEA, Nissan, Playstation 3, Carlsberg, Sony Ericsson, Hasselblad og Peugeot.

Pelle Martin – Creative Director, Spring/Summer

Pelle Martin er grundlægger af og creative director i det prisvindende digitale bureau Spring/Summer. Han har lavet løsninger for en lang række store danske og internationale brands som Uniqlo, NIKE, Victoria’s Secret, Georg Jensen, Vero Moda og Jack&Jones. Pelle er super stærk på både koncept og design og stræber altid efter at bryde rammerne for digitalt design.

Rasmus Frandsen – Creative Director, DigitasLBi

Rasmus Frandsen er Creative Director på det globale, digitale marketingsbureau DigitasLBi i København. Han har en lang digital karriere bag sig og har arbejdet med brands som bl.a. Nike Football, Maersk, og Carlsberg og desuden vundet en række digitale priser bl.a. Epica, Clio og Cannes Cyberlions Grandprix.

Esben Hindhede – Interaktiv Designer, Hello Monday

Esben er interaktiv designer i det prisvindende digitale bureau Hello Monday. Med udgangspunkt i design med et stærkt fokus på user experience, og en gennemtænkt brugeroplevelse, har han arbejdet tæt sammen med både danske og internationale brands, heriblandt Google, B&O PLAY, Nespresso, Alectia, Vivino og Flügger.

Marcus Fuchs – Art Director, Hello Monday

Marcus er art director og designer i det prisvindende digitale bureau Hello Monday. Hans forståelse for brugeradfærd og hans evne til at udøve design i praksis, hvor oplevelse, funktionalitet og æstetik mødes, har ført ham til at arbejde med en lang række danske og internationale kunder, heriblandt Google, Reebok, TV 2 Zulu, Politiken, MoMA og Victorias Secret.

Peter Urban – Digital Designer, Kontrapunkt

Peter Urban er digital designer hos det strategiske designbureau Kontrapunkt. I sit arbejde kombinerer han en ekspertise indenfor visuel identitet og storytelling med en stor indsigt i digitale virkemidler. Han har udarbejdet identitetsdesign, branding og digitale løsninger til kunder som Den Blå Planet, Københavns Metro, DSB og Kino.dk.

Louise Altman – Underviser i User Experience Design

Louise har en Business & Management uddannelse i digitale medier fra Hyper Island i Sverige og 14 års erfaring med digitale forretningsstrategier, som konsulent i full-service bureauer i London og København. Har desuden en akademimerkonom uddannelse i Ledelse og er iværksætter.

Jakob Just Lundqvist – CTO og Partner, JUSTare

Jakob Just Lundqvist er entreprenør/udvikler med 17 års erfaring. Har med fokus på den kreative programmering startet web relaterede virksomheder både i USA og DK som Justare.com, Fashiontube.com og thelicensingproject.com. Jakob har arbejdet for bl. a. arbejdet for Steria Denmark, In2Media, Trunkarchive og Magnetix.

Tommy Bünger – Grafisk Designer, Wemind

Tommy Bünger er digital- og grafisk designer hos Wemind samt freelance. Han har bl.a. arbejdet med brands og organisationer som WOSM (World Organization of the Scout Movement), DR (Danmarks Radio), Microsoft Office, Rådet for Teknologi og Innovation, CBS (Copenhagen Business School) og Alt om Børn. Tommy er en passioneret designer, der kan lide at kræse om pixels.

Mere om dette kursus