Det ultimative SoMe-kursus

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
4 dage
Pris:
16.300 kr. + moms | PU-støtte: 7.800 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 616 evalueringer)
Efterår 2022

Du lærer at lægge en konkret SoMe-strategi og planlægge et contentflow med en gennemgående formidlingsprofil, som vil gøre din tilstedeværelse på sociale medier stærkere. Med den rette tilgang til community management kan du skabe positivt engagement og konvertere dine følgere til kunder.

 

Bliv ekspert i formidling på sociale medier

Sociale medier.

Dem kender du godt.

Instagram, Twitter, LinkedIn, Facebook og så videre.

Hvis du arbejder professionelt med sociale medier ved du også, at de er andet og mere end lækkert tidsfordriv en mandag aften på sofaen.

De er krævende at arbejde med, og de kræver, at du konstant skal gøre dig strategiske overvejelser om indhold, målgruppe, platform, medie osv.

På det ultimative SoMe-kursus tager de to professionelle SoMe-eksperter Signe Gren fra Heartbeats og Mille Skjold Madsen fra Økonomista dig 360 grader rundt om de vigtigste digitale kommunikationsplatforme, og du lærer at arbejde strategisk og målrettet med dine sociale medie-kanaler.

Vi når hele SoMe-manegen rundt på – hold nu fast – fire dage.

Så det bliver fire intensive, sjove og ikke mindst lærerige dage, hvor du får de bedste forudsætninger for at få succes med dit organiske indhold. Efter kurset er du rustet til at sikre bedre reach og ROI på alle de platforme, du arbejder med.

Lær at lave (og træng igennem til dine brugere) med en SoMe-strategi

Når du arbejder med sociale medier, skal du tænke content på tværs af platforme, sørge for at skabe en rød tråd i dit indhold og samtidig fastholde din organisations tone of voice.

For løbende at lykkes med det, skal du have en strategi for dit arbejde på sociale medier.

Sådan en får du med hjem fra kurset.

Du lærer at lægge en konkret SoMe-strategi, som er tilpasset din organisation, og som blandt andet tager højde for, at du arbejder optimalt med algoritmer, hashtags, konverteringsparametre og community management-værktøjer.

God community management skaber brugerengagement

Det er ved at være længe siden, at din dialog med dine kunder kun kunne foregå via e-mails.

Nu finder dialogen ofte i ligeså høj grad sted i en Facebooktråd eller under et billede på Instagram.

Og det er vigtigt, at du er i dialog med dine kunder dér, hvor de befinder sig.

Hvorfor er det vigtigt?

Det er det fordi, at dem der liker, deler og kommenterer din organisations indhold gerne vil føle sig bemærkede. En god dialog kan konvertere en følger til en kunde eller en ambassadør for dit brand.

Desuden får en dialog på fx Twitter din organisation til at fremstå menneskelig og tilgængelig. Og det vil gøre dine følgere mere tilbøjelige til løbende at interagere med dig og din virksomhed.

På kurset arbejder du med at opbygge et community, og du lærer hvordan du styrker fællesskabet på dine sociale kanaler, og gør dine brugere til loyale kunder – win win.

Dit udbytte af Det ultimative SoMe-kursus

Lad os være ærlige: Du får meget viden og mange værktøjer i løbet af kursets fire dage. Du lærer blandt andet at:

  • lave en konkret mediestrategi og indholdsplan til din organisation
  • skabe flot og fængende indhold, som dine følgere vil interagere med
  • knække koden til algoritmerne og bruge din viden strategisk
  • lægge en strategi for, hvordan du bedst konverterer dine følgere til kunder.

Efter kurset kan du også forklare din chef – og dine kollegaer og dig selv – hvad det er for nogle resultater, de sociale medier skaber for din organisation. Og du kan sætte ord og tal på værdien af dit arbejde.

Det sker på kurset

Undervisningen er et skønt mix af mundtlige oplæg, opgaver, øvelser i grupper og diskussioner i plenum – sådan lærer du nemlig bedst.

Hver dag har et forskelligt fokus, så du kommer hele vejen rundt om de vigtigste elementer i arbejdet med sociale medier.

Dag 1. Kanalvalg – hvordan skal du udkomme, hvor og for hvem?

Få styr på din stemme, dine kanalvalg, dit mål med dine profiler og hvilken målgruppe, din profil sigter efter.

Dag 2. Indhold – hvad virker, og hvordan virker det?

Her kommer du til at arbejde med det visuelle look and feel på din profil, så dit budskab skiller sig ud. Du lærer at skabe engagement ved at fokusere på purpose i din kommunikation.

Dag 3. Indholdsplaner og årshjul – herunder algoritmer og hashtags

Forstå, hvordan systemerne bag platformene opererer, og lær at udnytte potentialet bag statistikker og algoritmer.

Dag 4. Konvertering – sådan får du de rigtige brugere

Du lærer, gennem community management, at opbygge et fællesskab som kan skabe engagement omkring dit indhold – og på sigt konvertere dine følgere til kunder.

Kurset er for dig

Du arbejder nok med sociale medier og marketing, enten som selvstændigt eller i en organisation. Du er også velkommen som begynder, der kun har erfaring med Instagramscrolleri på sofaen.

Uanset niveau gør kurset dig bedre til at mestre de sociale medier og forstå deres algoritmer.

Tidligere deltagere på kurset har fx være SoMe-redaktører, kommunikationsmedarbejdere, marketingkonsulent og journalister.

Det indgår i prisen

Vi ved, at læring og næring går hånd i hånd, derfor er frokosten inkluderet i prisen. Der bliver også serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

I tilfælde af afbud

Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.
Læs mere om regler for framelding

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?
Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Mille Skjold Madsen

Mille Skjold Madsen er selvstændig marketingskonsulent og some-rådgiver. Hun er uddannet journalist, men har de sidste 6 år hjulpet virksomheder og iværksættere med at vækste på sociale medier, herunder fintech-virksomheden Tobi og genbrugs-app’en Reshopper. Mille underviser, rådgiver, holder foredrag og workshops om sociale medier og digital tilstedeværelse. Derudover har hun skabt sit eget brand Økonomista, der inspirerer særligt kvinder til en stærkere økonomi gennem et trykt magasin, foredrag, workshops og på Instagram-profilen @mille.okonomista.

Signe Gren

Signe Gren er marketingansvarlig hos mediet Heartbeats og har tidligere arbejdet som digital rådgiver hos Astrid Haug. Signe har et indgående kendskab til sociale medier: Hvad kendetegner de forskellige platforme? Hvilken type indhold virker og hvorfor? Og hvordan måler man effekten af sin digitale tilstedeværelse? Signe har både rådgivet og udviklet strategier for virksomheder og organisationer såvel som eksekveret dem og fulgt arbejdet til dørs. Signe er uddannet cand.comm. i Strategisk Kommunikation og Digitale Medier.