Det ultimative infografik-kursus

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
3 dage
Pris:
10.500 kr. + moms | PU-støtte: 2.700 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 552 evalueringer)
Forår 2021

Giv dine budskaber det ultimative boost med infografik

Du kommer hele vejen rundt om infografikkens mange muligheder på dette forrygende, ultimative tredages kursus. Du skal arbejde konkret med forskellige grafiske programmer, og samtidig lærer du at tænke infografisk, hvad angår idé, udførsel og finesse.

Lær at lave lækker infografik, der kommunikerer vigtige pointer

Den visuelle formidling bliver stadig vigtigere i kampen om brugernes opmærksomhed. Men de færreste arbejdspladser har specialister ansat til alene at tage sig af det stykke arbejde.

Derfor bliver det op til dig, som journalist, grafiker eller kommunikatør at skabe det visuelle, meningsgivende blikfang, der kommunikerer komplekst indhold overskueligt og lækkert.

Du vælger måske at bruge et af de gratis grafik-programmer, der nemt leverer et professionelt udtryk. Men de er ofte lidt skabelonagtige og mulighederne for den visuelle formidling er begrænset. Så hvorfor ikke lære at gøre det meget bedre selv på dette ultimative kursus i infografik.

Kurset er også rettet mod dig, der har været på ”infografik crash course”

Du lærer på kurset, at:

  • Lave dine egne infografikker – fra start til slut.
  • Udvikle infografik til trykte medier.
  • Arbejde med datavisualisering.
  • Overskue mulighederne inden for online-grafik.
  • Bruge animeret grafik.
  • Forstå at vælge kendt og mindre kendt software samt nye onlineprogrammer, der kan bruges i infografisk produktion.
  • Forstå, hvorfor du skal bruge Adobe eller ej? Bonusprogrammer? Pipeline?
  • Bruge et bredt spektrum af løsningsmetoder.
  • Forstå neuro-grafik: Hvorfor virker det visuelle? Og hvad kan vi lære af visuel neuro-science?
  • Levere visuelt indhold selv på en dag uden ideer.

Kurset er for dig

Kurset er for dig, der allerede har erfaring med infografik. Du arbejder for eksempel som:

  • Journalist, der til daglig anvender infografik og visuelle fortælleformater.
  • Grafisk designer, der mangler infografisk erfaring.
  • Infografiker, som gerne vil opdateres og udfordres.
  • Kommunikationsmedarbejder, der selv laver eller bruger infografik.

Sådan foregår undervisningen

Kurset løber over tre intensive dage, hvor vi skal arbejde dels teoretisk med spørgsmål som: Hvordan formidler du et givent emne i forhold til målgruppe, kanal og platform? Hvordan virker det? Og hvorfor? Og dels skal du arbejde praktisk med valg af fonte, farver og programmer. Der vil desuden være masser af aktuelle, konkrete øvelser, der trækker på realistiske opgaver. Det kan eventuelt være opgaver, som du tager med fra din egen arbejdsplads.

Medbring computer. Husk en oplader.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Emdrupvej 72, 2400 København NV.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, ligesom der vil blive serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.
Læs mere om regler for framelding

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?
Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

 

Undervisere

Gert K. Nielsen

Uddannet grafisk designer med praktisk journalistisk redaktørerfaring. Ejer af Emotion, der er specialister i infografik og visuel kommunikation. Efterspurgt underviser med fingeren på den infografiske puls.