Brug Photoshop som webdesignprogram

Startdato:
Udbyder:
Sted:
1926 Fr C
Dage:
1 dage
Pris:
3.000 kr. + moms | PU-støtte: 780 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 3 evalueringer)
Forår 2017

Dette er  et designkursus med fokus på webdesign og usability. Det kan lyde lidt overraskende at bruge Photoshop, for programmet har traditionelt været brugt til billedbehandling, men er også blevet webdesignernes og -udviklernes foretrukne værktøj, fordi det kan levere målfast, pixelbaseret grafik.

På kurset lærer du at opbygge grafisk avancerede websites ved hjælp af Photoshop. Vi bruger programmets nyeste funktionalitet Artboards, der er skræddersyet til design af responsive websider. Vi ser også på programmer, der i webproduktion spiller sammen med Photoshop – blandt andet Adobe XD (Experience Designer), der linker webgrafikken sammen i interaktive skitser

Niveau

Du må gerne have et  mindre kendskab til Photoshop, for at få fuldt udbytte af kurset . Er du tvivl så ring til underviseren på 40 30 09 30.

Online

Vil du følge kurset online, kan det også lade sig gøre. Jeg arrangerer online kursus, når der er behov for det. Kontakt mig på 40 30 09 30 for at høre mere.

Undervisere

Bo Sørensen

Bo Sørensen er en garvet underviser og en garvet grafisk designer. Han driver firmaet Pixel og Papir, der forener digital og analog kommunikation. Så kærligheden er der både til papiret og til skærmen.

Foruden at lave effektiv kommunikation til både papir og skærm underviser Bo Sørensen. Det er en så vigtig del af en kommunikation – at kunne formidle viden.

Bo Sørensen underviser mange forskellige steder: Grafikere på DMJX, kommunikationsfolk på længere kurser hos IT-Kompetence, indsatte asyalansøgere i Ellebæk fængslet, unge forfatterspirer på ungdomskolen i Helsingør og dynamiske unge på projektet RCYN på Ydre Nørrebro.

Den grafiske virksomhed er ligeså omfattende: Bryggeriforeningen, Hærens konstabler, Erhvervsstyrelsen, Danske Lægestuderendes Forlag, som får alt fra tryksager, webløsninger, apps og ebøger.

Virksomheden bliver drevet af nysgerrighed for alt det nye, men også en kærlighed til papiret som stadig kan forføre en – både med duft af trykfarve og en følelsen af et fysisk produkt som skærmen ikke helt kan erstatte.