Brandingstrategi og kampagner

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
Dage:
5 dage
Pris:
19.970 kr. | PU-støtte: 5.000 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 543 evalueringer)
Forår 2016

Strategisk arbejde med branding- og kampagnestrategier

Kurset henvender sig til kommunikatører, ledere, journalister og andre der vil dygtiggøre sig i at arbejde strategisk med branding- og kampagner og i at kunne håndtere værktøjer fra identitetsdesign over storytelling til netværks- og imagekampagner.

Dine egne og andres strategier
Kurset giver en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser i bredeste forstand. Det ruster dig til at udvikle egne strategier og forholde dig til andres, herunder marketingenheders og eksterne bureauers.

På kurset lærer du om:

  • brandingarbejdets relevans, rolle og udfordringer i forhold til forretningsudvikling, innovation og CSR
     
  • brandingstrategier og -processer, positionering og scenarievalg. Herunder om brandhierarkier og -arkitektur, logo- og designprocesser, samt værdidifferentialer
     
  • kampagner, herunder netværkskampagner og sociale mediekampagner, deres tilrettelæggelse, koncept og kreative udtryk
     
  • identitetskonstruktion og interne kampagner
     
  • storytelling, kreativitet og involvering i samme

Undervisningsform
Undervisningen veksler mellem teori og praksis, med cases fra private virksomheder, offentlige institutioner og interesseorganisationer. De studerende trænes individuelt og i grupper i at løse kampagne- og brandingopgaver.

Det afsluttende projekt er fx at udvikle en kampagnestrategi, designe en identitets- og logoproces, en historiefortællingsproces, løse et netværksproblem eller lignende.

Niveau og omfang
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau og vægter 10 ECTS

Adgangskrav

For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejleding, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud. Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Mie Femø Nielsen

Ph.d. og cand.mag. Lektor på Københavns Universitet. Rådgiver i strategisk kommunikation.

Jesper Højberg

Mag.art. Adjungeret professor på CBS og bestyrelsesformand i Kforum, Advice A/S og Groupcare.