Bliv en haj til Facebook

Startdato:
Udbyder:
Sted:
2400 København NV
ME plus:
ME
Dage:
1 dage
Pris:
2.000 kr. + moms | PU-støtte: 780 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 543 evalueringer)
Efterår 2016

Mere end bare private udvekslinger
De fleste journalister er sammen med knapt to millioner andre danskere på Facebook. Men de færreste har endnu opdaget, hvilket fantastisk journalistisk værktøj Facebook er.

For at kunne udnytte de mange muligheder er det nødvendigt at vide, hvordan systemet virker, og hvad du kan bruge de forskellige elementer til.

Brug Facebook professionelt
Kurset introducerer dig til, hvordan du via Facebook kan være i løbende dialog med dine brugere, hvordan du kan bruge data fra Facebook og hvordan du kan distribuere og markedsføre dit indhold via Facebook.
Når du forlader kurset er du rustet til at inkorporere Facebook i dit daglige arbejde, på en måde der er oplagt for dig.

På kurset lærer du om:

  • at bruge din profil på Facebook professionelt
  • deling af indhold (billeder, video, links og opslag)
  • Research og overvågning på Facebook
  • overvågning af Facebook
  • administration af grupper og sider
  • strategi og mål for din indsats på Facebook
  • Hvad man må på Facebook

Hvem bør deltage i kurset?
Ansatte/selvstændige journalister, kommunikatører og kommunikationsrådgivere

Vi forventer du er på Facebook, når du kommer på kurset.

Hvordan foregå undervisningen?
Gennem oplæg og øvelser får du både en praktisk introduktion til Facebook som system og ideer og input til, hvordan du kan udnytte mulighederne i dit daglige arbejde.

Prisen omfatter
Prisen dækker forplejning på undervisningsdagene.

I tilfælde af afbud

Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Er du ikke berettiget til støtte fra Pressens Uddannelsesfond?

Tilmeld dig kurset på Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles hjemmeside

Undervisere

Thea Bohm

Underviser og rådgiver i digital kommunikation med fokus på SoMe. Har lang erfaring med webkommunikation, senest som social media manager i FOA, hvis Facebookside har et ekstraordinært højt bruger-engagement.

Susanne Fasting