Ethvert billede kræver redigering. Det er let med rutinerne i Affinity Photo
Har du stiftet bekendskab med Photoshop, og synes det virker uoverskueligt og inkonsekvent i sin opbygning, skal du måske kaste dig over Affinity Photo stedet. Og så sparer du endda penge.
Affinity Photo er et nybygget billedredigeringsprogram, der måske i højere grad tager hensyn til, at vi alle i dag har behov for at redigere billeder hurtigt og effektivt.
Affinity programmerne har alternativer til alle de tre populære Adobeprogrammer: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator og Adobe Indesign. De andre programmer fra Affinity, hedder Photo (i stedet for Photoshop) og Designer (i stedet for Illustrator)
I år tilbyder jeg kurser i alle tre Affinityprogrammer: Publisher, Designer og Photo.
På en dag kan man sagtens nå at få et godt kendskab til hvert af programmerne, og således blive bruger af alle tre programmer
Forskellene
Tilgængeligheden er lettere end Adobe og de tre programmer (Publisher, Designer og Photo) fungerer sammen – alle dokumenter kan åbnes i alle tre programmer. Så når en opgave går i gang, kan jeg have et dokument med det hele (Billeder, grafik og layout). Ny tankegang, hvor man i Adobepakken kommer til at sidde med mange forskellige filer. Det giver en del flere muligheder fordi all elementer kan redigeres hvorsomhelst.
Konverteringen fra Adobeprogammerne er heller ikke svær. Photoshopfiler og de gængse grafikformater åbnes selvfølgelig direkte i Affinity Photo.
Affinity programmerne Publisher, Designer og Photo
Jeg har det seneste halve år arbejdet i Affinity-programmerne. Den bedste måde at få indblik i stærke og svage sider af programmet, er ved at få rutine i programmet. Jeg er glad for programmerne og udfordrer programmerne og mig selv med større og vigtigere opgaver efterhånden som jeg bliver modigere.
Pris og tilgængelighed
Investeringen er nemlig minimal – 449 kr pr program – forever. Altså 1.347 kr. for alle tre programmer – forever
Målgruppen til disse programmer er bredere end til Adobeprogrammerne. Alene prisen gør at det er lettere for en arbejdsgiver, at være mere gavmild med licenserne. Det skaber en fleksibilitet på arbejdspladsen.
Skal man for eksempel tildele en annonceafdeling på en avis 5 licenser til Adobepakken, fordi den er “nice-to-have” koster det på tre år 117.000 kr. 5 Affinitylicenser koster 6.735 kr.
Administrativt personale – som varetager intern kommunikation – kan lettere, flottere og bedre kommunikere, fordi man i mange tilfælde kan erstatte Officepakken med Affinitypakken.
Målgruppen for programmerne
Målgruppen kan sagtens være nuværende Adobe brugere. Men den primære målgruppe er måske alle dem, der ikke bruger grafiske programmer til daglig.
Kommunikationsfolk, journalister, der gerne vil lave småopgaver selv, og hvor det eller er omkostningstungt at have Adobelicenser til “sekundære brugere”
Support og mere viden
Det er vigtigt efter en instruktion i programmet, at kunne lave selvstudie og søge support
Programmerne er godt integrerede i LinkedIn Learning, og på Affinitys egen side er der en rigelig mængde videotræning.
Jeg tilbyder desuden support i programmerne – enten på timebasis eller klippekort.
Det er programmer, der bliver taget alvorligt.
Men jeg vil starte fra bunden, så alle nybegyndere kan være med – men garvede Adobebrugere vil også få noget ud af undervisningen (fordi det trods er lidt anderledes)
Et helt hold
Måske har I overvejet at overgå fra Adobe til Affinity. Lad mig undervise alle på samme hold. Så er det meget lettere at udveksle erfaringer bagefter. Så kan vi også finde ud af, om det måske skal være weekend- eller aftenhold, hvis produktionen skal opretholdes.
20.000 kr. pr dag hos jer – op til ti personer
Online
Måske kombiner det med noget online undervisning. Her laver jeg undervisning med formen: 2 timers gennemgang med små øvelser, efterfulgt af en times pause/træning og til sidst to timer igen med undervisning og træning. Få også her en pris på et helt hold.
Online 2+2 timer: 2.200 kr pr person. Eller 12.000 for et helt hold (op til 10 personer)
Gør som dine kolleger i mediebranchen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet nu og vær på forkant med ny viden, friske tips, effektive redskaber og relevante kurser.