Brug de sociale medier professionelt

Startdato:
Udbyder:
Sted:
5230 Odense M
ME plus:
ME
Dage:
1 dage
Pris:
3.200 kr. + moms | PU-støtte: 900 kr.
Evaluering af tidligere kurser fra denne udbyder
(Baseret på 87 evalueringer)
Efterår 2017
High resolution tweet mobile phone graphic.

Hvordan finder du den gode historie, og hvordan leverer du den, på de sociale medier? Dette er et grundkursus for alle journalister og kommunikationsfolk, der vil bruge Twitter, Instagram eller Facebook som professionelle arbejdsredskaber.

Ved hjælp af eksempler, øvelser og diskussioner lærer du, hvordan man får følgere, hvordan man starter en god diskussion og producerer indhold der bliver set.

På første del af kurset, fokuserer vi på teknik og om du har styr på dine (privatlivs-)indstillinger på Facebook Hvordan får du mest ud af Twitter og Tweetdeck? Hvordan får man followers på Instagram?

På anden halvdel af kurset fokuserer vi på strategi, så du får formuleret en indholdsstrategi, for din brug af sociale medier, som professionel journalist og/eller kommunikationsmedarbejder.

Målgruppe: Journalister og kommunikations-folk, der gerne vil bruge sociale medier i deres arbejde.

Forudsætning: Ingen – du ved twitter, Facebook og Instagram eksisterer, måske har du profiler på alle platforme, men har aldrig brugt det professionelt.

Læs mere om kurser udbudt af Syddansk Universitet på http://www.sdu.dk/efter_videreuddannelse/korte_kurser

Morgenmad, frokost og eftermiddagskaffe er inkluderet i prisen. 

I tilfælde af afbud: Kontakt  jck@sdu.dk

Undervisere

Didde Elnif

Didde Elnif har en master i Digital Culture and Society fra King’s College i London (2012-2013) med fokus på digital aktivisme bl.a om hvordan digitaliseringen har ændret vores fælles offentlighed. På SDU underviser hun i digital journalistik og radio – med fokus på, hvordan en historie bedst fortælles digital og/eller via lyd – og ligeså væsentligt, hvordan den når publikum i en digital virkelighed.

Mere om dette kursus