Forretningsudvikling

AI i journalistik

Vi dykker vi ned i de mange måder, hvorpå kunstig intelligens (AI) kan og vil omforme journalistikken. Kurset vil både ryste din forståelse af, hvad der er muligt i journalistikken og sætte dig i stand til at udnytte disse værktøjer i dit eget arbejde. Det bliver top-aktuelt og super-relevant. Læs mere »

Bæredygtighedskommunikation uden greenwashing

Du får strategiske og praktiske kommunikationsværktøjer, der styrker din organisations bæredygtige profil. Du bliver undervist af Mette Gert og Line Schmeltz, der begge forsker og arbejder i krydsfeltet mellem kommunikation, forretning og samfundsansvar. Læs mere »

Samfundsansvar og strategisk CSR-kommunikation

Du lærer at se og forstå CSR og samfundsansvar i sammenhæng med din organisations forretnings- og kommunikationsstrategi. Efter kurset kan du selv udvikle eller tilpasse en CSR-strategi og lægge en plan for, hvordan du kommunikerer strategien internt og eksternt. Læs mere »

SEO for journalister

Du lærer at forstå og benytte søgemaskineoptimering i dit journalistiske arbejde. Din underviser Ulrik Baltzer sørger for, at du efter kurset kan bruge din viden om Googles algoritmer til at øge din hjemmesidetrafik, besvare dine læseres spørgsmål bedst muligt og drive SEO-arbejdet på din redaktion. Læs mere »

Design en problemløsende kampagne

Du lærer at udvikle kommunikationskampagner, der har et socialt og adfærdsændrende sigte. Din underviser Dorte Schiøler sørger for, at du efter kurset selv kan tilrettelægge problemløsende kampagner – eller trygt indtage rollen som rådgiver eller samarbejdspartner med et bureau i kampagnearbejdet. Læs mere »

Agil projektledelse

Du bliver styrket i din rolle som projektleder i medie- og kommunikationsbranchen med værktøjer fra Scrum-metoden. Efter kurset kan du forstå, designe og styre agile projekter fra start til slut. Læs mere »

Digital transformation for kommunikatører

Du får redskaber til at kortlægge og forstå dine kunders adfærd og behov. På den baggrund træffer du de rigtige beslutninger om, hvilke digitale redskaber du skal prioritere i dit kommunikationsarbejde. Læs mere »